vineri, 23 septembrie 2016

Budinca din seminte de chia




EN:
Happy weekend my loves, lately I pay more and more attention to what I eat, to be honest I am not an eating person, I eat only when I am hungry, my only bad habit is that I am craving for cakes. Now I try to replace the unhealthy cakes made with flour and sugar. The first step was to give up using white sugar, so I replaced it with natural honey.
I also gave up eating sweet cereals for breakfast, because Evelyn became allergic to one ingredient from Nestle and I tried to replace them with some natural options. It was not easy because she is very picky when it comes to food. I tried different recipes and I discovered chia pudding. Her favorite is the one with raspberry.

You will need the following ingredients to serve 2 people:

- 40 grams of chia seeds
- 200 ml of milk, I use cow milk, but you can replace it with almond or coconut milk
- 1 banana
- some raspberries or strawberries
- 1 tea spoon of honey



 I add the chia seeds in 200 ml cow milk to stay over night. In the morning I mix them with one banana, some raspberries and 1 tea spoon of honey, I use sunflower honey. Optional you can add oatmeal, cocoa powder or cinnamon.
  It tastes super delicious and it is recommended also in a diet because of it's high protein content.

Love,
Lavinia

RO:
  Un sfarsit de saptamana minunat va doresc, am deja mai bine de un an de cand nu mai consum cereale dulci, gen cele de la Nestle, pe care le consumam in mod reguat la micul dejun. Anul trecut, Evelyn a facut o reactie alergica urata si in urma multor analize si investigatii medicale nu i-a iesit nimic concludent. Atunci am decis sa luam alimentele prin eliminare sa vedem daca nu o fi cumva ceva ingredient cauza alergiei ei. Asa am ajuns la concluzia ca de fiecare data cand manca cerealele de la Nestle ii aparea pe piele acea reactie alergica. Prin urmare nu a ramas nimif de facut decat sa incercam sa le inlocuim, iar cum Evelyn e foarte pretentioasa la mancare am incercat prin nenumarate feluri, multe din ele dovedindu-se un real esec.
  Pe urma am descoperit fulgii de porumb fara zahar, pe care ii consumam regulat cu lapte si miere si norocul nostru ca ii plac. Iar de cateva luni am incecat si budinca din seminte de chia. Va spun exact si cum o prepar si pe langa faptul ca e recomandata si in dieta datorita continutului mare de proteine si grasimi sanatoase, eu am reusit sa dau jos aproape 2 kilograme doar prin faptul ca mi-am inlocuit cerealele cu zahar cu aceasta budinca in fiecare dimineata si bineinteles sport in mod regulat.

Ingrediente pentru 2 portii:

- 40 grame seminte de chia
- 200 ml lapte de vaca(optional se poate folosi atat cel de migdale cat si cel de cocos sau dupa preferinte)
- 1 banana
- 1 mana de zmeura/capsuni
- 1 lingurita de miere

  Punem semintele de chia in lapte peste noapte si dam la frigider, pe dimineata le mixam impreuna cu banana, zmeura(sau orice alt fuct dupa gust) si o lingurita de miere. Rezultatul e o delicioasa budinca sanatoasa, care poate inlocui perfect o masa si intro dieta. Dupa gust se poate adauga si cacao pudra, scortisoara , gem de fructe, diverse seminte sau in locul bananei puteti pune niste fulgi de ovaz. Noi le-am cam incercat pe toate dar ramanem fideli retetei pe care v-am scris-o mai sus.

Cu drag,
Lavinia





*photos via the internet

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu